Wednesday, October 28, 2009

Vacation Epi: 1

Setelah berbulan2 lamanye plan dgn geng2 ofis, akhirnya berjaya jugak aku menjejakkan kaki di.....


I've been in Langkawi for 4 days...ni kire 2nd honeymoon la untuk aku & cinta (even pegi beramai2 kan)...tapi memang seronok la...kitorg selamat smp kat langkawi around 10pm++...masa dalam flight tuh, boleh plak pilot nak wat lawak k...die nak g landed kat alor setar nyer airport...tak ke giler...nasib baik la die perasan...kalu tak bermalam la aku kat airport alor setar tu...on the first nite aku sampai sana, aku tumpang tido kat apartment yang na sewa (diorg dah sampai 1 day earlier than me)...so malam tu dengan selambanye aku laki bini tido kat hall...hehehe...actually is (laki na) dah offer suruh aku ngan na tido dalam bilik...tapi malas la aku...nanti kaco daun lak kan..(padahal aku yang tak nak berenggang dengan cinta) hehehehe....

Esoknye kitorg terpaksa check out dari apartment tu coz ada orang lain plak nak check in...survey nyer survey, last2 cinta chose to stay at.....


Around 2.30pm, kitorg sume gerak to Langkawi Cable Car...aku ingat langkawi cable car lebih kurang cam genting nyer cable car...sampai2 tengok mak aiiii...tinggi dowh mende alah ni...

Main entrance

Ticket RM15 per person (those yang ada mycard jer k)

Ko tengok....tinggi giler kan

Na sedang menenangkan lakinye yang gayat

Cover gayat siot

Cinta muka selamba jer

Dayah & Najib

The husbands kat jambatan gantung


Malam tu sume decided nak makan ikan bakar kat restoran nelayan...rugi la duduk tepi laut tapi xmakan ikan bakar kan...

Menu: Ikan siakap(3 rasa), Bawal Emas (Sweet Sour), Kerang Bakar, Udang Masak Tepung, Sayur Campur, Kailan Ikan Masin & Telur Dadar


Memula aku ingat cam banyak giler la order ni kan...sekali tengok...


Sume habis licin dibedal oleh 6 piranha yang kelaparan akibat tidak makan lunch (except for my cinta coz die makan nasi goreng for lunch)...hehehe...tapi makan seafood kat sini memang agak murah...untuk 6 orang makan seperti menu diatas, the price juzzzz....


Dinner that nite just cost us RM123.40...memang berbaloi2 la...masing2 balik dengan muka happy jer...perut dah kenyang kan (gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati...hehehe)...on the way balik, aku & cinta singgah kat Pelangi Beach Resort jap (nak guna rest room jer sebenarnye sebab dah xtahan sangat...hahaha)...kebetulan ada plak live band (lupa plak nak amik gambo) tengah perform malam tu...kitorg pun ape lagi...selamba duduk dengan muka yang tak bersalah la...



...Dah abis, esok Episod 2 plak k...

No comments:

Post a Comment