Friday, October 30, 2009

Vacation Epi: 2

On day 2, we went to Island Hoping...Chief Na dah pesan a day before "9.15am dah kena ada kat depan AB Motel"...aku sebagai anak kapal yang patuh, gagah jugak la bangun pepagi...kalu lambat, kena tinggal plak kan...before we go,wajib la isi perut dulu...we had our breakfast at awana's cafe that morning...menu die so-so jer la...nasib baik pancake die sedap...as agreed, around 9.ooam, me & cinta dah tercongok kat depan AB Motel...



Chief Na tengah deal nak beli tiket

Cinta bersemangat spray sunblock...Panas woooo...

1 sticker =RM25


From AB Motel nak ke jeti, kitorg kena naik van..abg van ni drive memang mak aiii...menakutkan...dulu cita2 die nak jadi pemandu ambulan la aku rasa...laju giler...kalu dayah dah 9 bulan, dah lama terberanak kat dalam tu...dah smp jeti, lama jugak ktorg nk tunggu bot sampai...

Bosan

View from jeti

Our first detination is Pulau Beras Basah...pulau ni memang cantik...aktiviti mandi manda memang sangat sesuai la kat sini...




Tapi yang tak bestnye banyak benor berok2 yang kelaparan kat sini...as aku & cinta tak mandi (aku xbape suke mandi laut), kitorg jadi penyelamat bag...beruk2 kat sini memang pantang tengok bag...sume nak dipunggahnye...nasib baik la kitorg tak bawak makanan dlm bag tu...kalu tak mau aku berkejar2 dengan beruk2 kat situ...


Cinta as bag guardian

After 1 hour kat sini, we're off to Eagle Feeding...mula2 aku ingat, helang tu akan makan kat atas tapak tangan kite...rupa2nye...


Helang tu juz sambar makanan from the water daa...dasat sungguh imaginasi aku...hahahaha...on the way nak g tasik dayang bunting, pakcik bot tu singgah kejap kat tmpt bagi makan ikan...nak masuk kena bayar RM2 sorg...macam2 jenis ikan ada kat sini...





Last pit stop is Tasik Dayang Bunting...nak ke tasik tu kena menapak dulu...naik turun tangga...aku, cinta, na & is jer yang sampai kat tasik tu...dayah & najib juz melepak kat bawah...konon2 aku ingat nak jugak la membasahkan diri kat tasik ni kan...skali cinta refused coz die ada memori hitam kat sini...dedulu cinta almost nak lemas kat sini...so he kinda phobia sket la kan...malas la aku nak mandi sorg2...ape barang kan...xsyiok la...so end up ktorg juz melepak makan cheezels kat tepi tasik tu...





Na dengan rakus meneguk air...haus agaknye berendam lama sgt...

Around 2pm kitorg dah sampai jeti...pas makan, me n cinta terbongkang kat bilik...tido sepuas2 nye...konon petang tu nak g jalan2 kat tepi pantai chenang tu...main banana boat ke, parasailing ke...tapi hampeh.com...aku sedar2 dah kul 6pm...so we decided to take a walk at our hotel jer...


Jalan nye jalan...ktorg nmpk....


A spaaa...badan tengah penat, lenguh2 plak tu...so ape lagi kan...this spa is under mustika ratu...ktorg amik package body massage RM90 per person...nasib baik la kat sini ada couple room...so boleh la ktorg wat together2...


Tempat medicure & pedicure

After urutan



Memang best la budak2 ni urut...both of them are from jakarta...terkeluar semua angin2 dari badan aku nih...hehehe...malam tu, na & dayah nak g dinner kat restoran nelayan lagi...we didnt join them coz aku teringin nak makan tomyam...so end up we had our dinner kat area chenang tu jer...


Teh O panas besar...


Tomyam kat sini boleh tahan la...aku rasa org phatani masak...menu malam ni: Tomyam Campur, Ikan siakap 3 rasa, Kerang Bakar & Sayur Campur...lepas makan aku & cinta berdating sekejap kat chenang tu...usha2 kot ada yang berkenan...





...Balik tido dengan lenanye...

No comments:

Post a Comment