Friday, July 16, 2010

Perut Oh Perut


Takut betul aku tengok perut yg semakin membuncit sejak2 duduk rumah ni...xtaw la aku samada bengkak kesan operation tu xsurut lagi or memang kenyataan perut aku buncit...but last week masa ada appointment ngan doc naqi tu, memang aku xboleh nak pakai seluar aku...kat bhgn waist ketat...terpaksa pinjam suar notnot...skrg pun aku juz pakai seluar yg kat pinggang die ada getah...most of the time, saya adalah pemakai kain batik yang tegar skrg...hahaha...

Since aku ada banyak masa terluang, aku habiskan masa2 bosan aku dengan blog walking...banyak blog dah aku terjah...aku kagum dengan sorg cowok ni...he decided to take one step in his life that changed him a lot...from XXXXL skrg dh tggl L...all he did was DIET...dengan perasaan kagum yang maha hebat, aku pun nk try jugak la kan since nak work out pun dah xboleh kan...mana la taw kot2 berhasil...(biar aku try dulu, kalu berhasil nnt aku cite panjang lebar camne diet ni ok)...i started to follow what he did...all i need to do is avoid eating carbs...eg: roti, nasi, mee, mihun, kueh tiau, kuih2 yg berasaskan tepung, biskut etc...yg lain2 tu aku mcm xkisah sgt coz aku pun bukannya pencinta tegar nasi etc...juz yang susah sket tu nk menjauhkan diri dari roti...sbb roti adalah makanan utama aku...tapi takpe...kita try dulu...for 2 days aku cuma makan sayur2 (kobis, cornflower, brokoli, carrot, sawi, tomato etc), ikan or ayam, telur and cuma minum air kosong...on the 3rd day morning, around 4am camtu aku terjaga...bukan terjaga nk pergi toilet ke ape...tapi sebab lapar bangat...kepala lutut aku dah menggeletar, tangan aku dah seram sejuk...xboleh jadi ni...nak2 pulak aku nak puasa on the next day...mana mungkin dengan perut yg lapar tahap dewa ni...aku bangun, bukak fridge and terus sambar coco crunch...xleh tahan wooo...dan2 tu jugak aku masak maggi...lapar tahap dewa kayangan punya pasal...ni first time aku terbangun dr tido sebab lapar...memang giler la...pelik jugak la...camne diorg boleh bertahan...aku ni baru 2 ari, dah macam ni...lembik semacam...aiyooo...kantoi la aku camni...

....nanti aku mntk permission untuk letak gambar adik ni kat sini yek....

No comments:

Post a Comment