Thursday, December 10, 2009

Cameron Highland: Day 2

Lama btl cite ni terpengap kat dalam draft tu...kire kalu simpan durian, dah jadi tempoyak dah ni...(tetiba plak)...hehehe...On day 2, we woke up very early...konon2nye banyak tempat nk singgah...lgpn plan nak balik awal coz bapak nk singgah kampung amik rambutan katanye...1st thing in the morning, mesti nk breakfast dulu kan...bukan main susah lg nak carik makan kat sini...banyak kedai yg ktorg pegi makanan sume dh abis...ramai sgt pelancong kot...alih2 jumpe la satu gerai ni...ada jual nasi berlauk & sup...so ktorg belasah jer la kat sini sbb perut pun dah berbunyi2...masa ni cinta merajuk ngan bapak...xnak makan konon...tapi bila aku amikkan soto, licin...kuat drama btl...hehehehe...



us with sufi

peserta rombongan kelaparan

gambar ni nmpk mcm cover album daa...


Done with our brunch, we're straight headed to the Tea Farm...cinta beria2 sangat nak g kat sini...nak minum teh fresh katanya...tapi jalan nak ke kebun teh tu memang adventures giler la...sangat narrow okeh...aku rasa kete beso2 cam alphard ke, harrier ke, van ke memang ngeri la nak masuk...



syurga strawberry

Ladang Teh Boh

sampai kat sini, kite kena daki bukit k...

scenery yg sangat cantik



Looked at the farm, i wonder...camne la diorg handle ladang yg sebesar ini...sampai kat atas bukit tu diorg tanam teh...ntah camne la diorg petik...aku yg naik bukit sikit ni pun dh mengah...ni kan pulak nk daki puncak bukit tu nak petik daun teh...fuuuhhhh....

the familia



Alang2 dah sampai situ, we took a walked kat diorng nyer factory...the tourist guide bercerita la camne diorg wat teh...ape process sume...bla...bla...bla...being me, aku mmg malas nk dengar...so aku mengular amik gambo jer la...hehehe...



air ni la penyebab bapak muntah ms otw back...







Emmm...ktorg xsmpt nk lepak2 minum kat sini coz diorg nk cepat...xpe la...next time maybe...otw back, we stucked kat jalan bengkang bengkok tu...masa tu dah banyak kete nak masuk ke ladangg...the road is too narrow, if kete nk berselisih tu mmg payah sket la...dah la aku terdengar mamat yg lepak kat situ cakap ada satu kete tergelincir semlm...lagi la cuak hati aku...



bapak meninjau keadaan semasa..hehehe

Turun dari ladang teh, ktorg singgah kat brinchang...last pit stop for shopping...but it was a bit pricey compared to kat tanah rata...puas aku tawar menawar harga, tapi memang die xkasi can lsg...huhuhu...



Around 12pm ktorg terus gerak balik...this time ktorg ikut jalan simpang pulai...the road's condition is better than the old one...but aku as usual, tido sepanjang jalan la kan...takut muntah daa...sampai kat tanjung malim, ktorg benti makan...perut dah meronta2 kelaparan...



....next trip, kite pegi utara plak k...hehehe.....

No comments:

Post a Comment