Sunday, December 13, 2009

>> Simple burfday celebration <<

This year ibu nyer burfday celebration terdelayed for 1 day as me and ayah were working on that day...ibu beria wat pulut kuning ngan rendang on friday...mentang2 la die cuti (she worked in sgor)...she totally forgot that aku ngan ayah need to work on that day...on saturday, i went home with a burfday cake for the burfday mummy...at first, nina kata nak wat cake...konon2nye nk surprisekan ibu la...but last minute katanye recipe ilang plak...ye ye jer budak nih...so otw back, singgah secret recipe jap beli cake...yani ngan adik pesan beli moist cake...




burfday gurl

ibu sengaja nk tunjukkan card tu coz nina yg wat

ibu enjoying the cake

korg tengok budak congok nih...comot sggh

Oh yaaa...kalu korg pasan, my husband xde masa nih...he stayed at home studying for his exam this coming tuesday...dah 3 minggu die bertapa kat umah...huhuhu...gud luck yer dear...

Lepas makan, tetiba ibu ajak g jalan2...bosan katanya duduk umah...so we went to carrefour wangsa maju...memang tetiap bulan, kat sini la my family memborong barang2 dapur...skali datang penuh 2 troli for 1 month stock...



Sampai carrefour, tengok2 ayah ngan ibu tgh makan (ayah ngan ibu gerak dulu coz diorg g antar opah umah asu)...ktorg pun ape lg kan...tumpang sekaki la...

ayah tutup muke konon2 nak menyorok ngan ktorg la...hehehe...


Tengah sibuk2 beli barang, tetiba ada 1 botol f&n oren jatuh kat belakang ayah...aku rasa ada 1 chinese man yg terlanggar botol tu...yang biadabnye bukannye die nak mintak maaf ke ape...menonong jer die blah dari situ...nasib baik la aku xde kat situ (masa tu aku tgh g amik barang kat tmpt toiletries)...kalu tak dh lama aku sound dah...abis baju ayah bertompok2 dek kena percikan air tuh...color oren lak tu...siot btl...





Dah settle bayar sume, diorg g solat jap...while waiting for them, aku main color2 yang pakai color sand tu ngan adik2 aku...seronok seyh main mende alah ni...




masing2 concentrate

Yani & adik with their teddy bear

Me & nina with our peter pan

the final results...cantikkan? hehehe

Ngam2 kitorg siapkan our artwork, ibu called...katanya die dah sampai kat JJ dah...ibu ngan JJ memang xdpt dipisahkan...hehehe...

vincci is having their sale rite now

As ibu ngan ayah g window shopping, ktorg 3 beradik g lepak kat funpark...ni sume keje notnot la nih...sibuk sangat nak main game basketball tuh...masa ni yani xikut coz die nk membodek ibu belikan die kasut...hehehe..,



adik main ketuk buaya


Masa dah nak kuar dari situ, ktorg nmpk ada sorg budak cina nih main ketuk2 gendang tuh...cam best plak aku tgk die main...apa lg kan...aku g tukar token, terus queue kat blkg budak tu tunggu turn...





Bersungguh2 aku ngan nina mengetuk gendang tu...aku igkan senang jer main, rupanye susah gak coz kite kena ikut rhythm lagu tu...kalu cam kite lambat sket, xdpt point...aku syorkan kalu sesiapa yg nak lepas geram, memang sesuaii la main game nih...hehehe...

Balik tu,diorg singgah umah aku dulu...memula cam jual mahal...xnk turun la, malas naik la...last2 sampai gak kat atas...hehehe...aku suruh yani ngan nina g beli mee goreng kat restoran bawah ni...mana sempat aku nak masak kan...




....cian suamiku...cam kena kuarantin plak...huhuhu....


No comments:

Post a Comment