Friday, November 19, 2010

What I watched during my childhood

Sekarang tengah sibuk dengan Sukan Asia Guangzhou...tengah lepak2 tgk tv semlm, ada plak woman's volleyball game...every time aku tengok woman's volleyball, aku mesti teringat dekat satu cerita jepun yang memang menjadi kegilaan ramai masa aku budak2 dulu...kira kalau ko xtengok cerita ni, memang ko very the kuno la masa tu...hahaha...masa kanak2, aku banyak habiskan masa kat depan tv jer...coz masa tu mana ada entertainment lain macam skrg ni...(adik pun takde...my 2nd sisters were born masa aku umur 7thn)...itu pun nasib baik ayah ada belikan aku satu video game...so everyday sebelum kul 6pm (coz aku hanya boleh main kat luar umah selepas pukul 6pm and balik sblm lampu jalan kat depan umah aku menyala...lebih kurang dalam kul 7pm kalu tak siap...kalu ibu kasi aku main kat luar umah lama2, memang sume semak samun aku redah ngan basikal bmx hitam aku...hahaha...thats y my mom only allowed me to play outside juz only for 1 hours...) aku akan habiskan masa kat dalam umah jer la...tengok tv, main video games, main brick games...itu yg sume jenis cerita cartoon aku tengok...antara cerita2 favorite aku (and budak2 lain) masa tu...

1. Moero Attack
Pergh...cite ni layan dowh...cerita sal budak2 pompuan main volleyball...pastu ada sorg budak pompuan ni terer giler main coz die sorg jer yg boleh wat SOMERSAULT BERPUSING...sapa yang seangkatan ngan aku confirm taw la camne somersault berpusing ni...hahaha...skrg bila aku tgk blk cite tu, cam lawak pun ada...hahaha...




2. Gaban
Ini memang antara cartoon yang famous during my childhood...kire bontot ko macam dah letak gam la kalu menghadap cerita ni...dah xleh nk bangun2 dah...WAKAKA WAKAKA GABAN...layan sungguh...




3. Suria Perkasa Hitam
Cerita ni pun lebih kurang ngan Gaban...cume yg lainnya was diorg nyer kenderaan...Suria Perkasa Hitam, die nyer moto cam mata belalang sket, color hijau...




4. Thunder Cat
Ramai budak2 menyalak kat parents lepas tgk cite ni coz masing2 nak pedang panjang cam Thunder Cat...pastu layan feeling2 cam pedang tu boleh panjang dengan sendiri bile sebut "Thunder, Thunder, Thunder Cat!!!!...hahaha)




5. Transformer
Ini lagi la...kalu sesapa yg xtengok cite ni, memang kena buang daerah la...hahaha...Among the famous cartoon taw...pas tgk transformer, ramai budak2 ajak mak bapak ke shopping mall coz nak cari robot yg boleh bertukar jadi kete...(termasuk la aku)




6. Flash Man
Another drama series from Japan yang popular during my time...




7. Power Rangers
Ini pun aku menggila2 tgk...sampaikan diorg leh wat Power Rangers the Movie lagi...




....Korg jangan nak menipu korg xpenah tgk cita2 ni...rugi wooo....
Published with Blogger-droid v1.6.5

No comments:

Post a Comment